Botiga online sabates D’Como
Un disseny de botiga online molt necessari
Aquest exemple de disseny de botiga online el podem veure amb DComo. Són una sabateria que té els seus origens en un petit taller de calçat de Mallorca d’on van poder salvar de la destrucció tot un seguit de motlles antics, els quals han fet servir de base per innovar i seguir fabricat calçat de qualitat. Però per fer aquest salt avui en dia cal disposar d’un canal de vendes que ens permeti arribar arreu del món, siguin on siguin els nostres clients. I per aconseguir això es fa impensable no disposar d’una botiga online. En aquest cas, una botiga Shopify auto-gestionada pel propi client. És una plataforma molt fàcil de fer anar i de mantenir. A més, es sincronitza amb altres canals de venda digitals com puguin ser Facebook, Instagram, Google Shopping, Tik-tok, etc.
Coses que podem fer amb una botiga online
Sigui quina sigui la solució escollida, tipus WordPress, Shopify o Prestashop, són indiscutibles els avantatges de disposar d’una botiga online, en especial si aquesta complementa la nostra botiga física. Ens possibilitarà el poder arribar a clients que són més enllà de la nostra zona d’influència física. Ens permetrà, de manera molt simple, disposar de tota la botiga en idiomes addicionals. Serà un canal on anirem afegint contingut que quedarà allà per sempre per tal de ser consultat per qui ho necessiti. Ens eliminarà la capacitat màxima que pugui tenir la nostra botiga física, i serà habitual tenir més varietat de producte a la web que a la botiga a peu de carrer. Ens facilita poder fidelitzar millor els clients, establint algun programa de recompenses i canals de comunicació com newsletters.
Quanta feina hi ha al dissenyar una botiga online?
Per dissenyar una botiga online ens caldrà preparar una sèrie de materials. En gran part, això afectarà al cost final de la botiga online. A tall de resum, haurem de tenir en compte: textos d’empresa, textos legals (avís legal, condicions, devolucions, enviaments…). També caldran textos per a cada producte de la botiga. Aquí és on hi pot haver el gruix de feina i on cal tenir present a quants idiomes volem la botiga online. A banda, ens caldrà com a mínim una bona fotografia per a cada producte i per les possibles variacions que hi pugui haver (roba de diferents colors, maquillatge de diferents tons…). El fet d’introduïr tots els productes, una vegada tinguem textos i fotos, és també un factor que afectarà al cost total de la web. Cal valorar si els productes els introdueix qui dissenya la botiga online o si els prefereix anar entrant el propi client.