Aparcament patinets Althaia
Un bon exemple de perquè cal un bon manual d’identitat corporativa
El manual d’identitat corporativa que vam elaborar per la Fundació Althaia és un document d’unes 150 pàgines. S’hi estableix quina és la identitat visual de la Fundació i quines són les bases sobre les quals anirem fent evolucionar aquesta identitat amb nous elements que vagin necessitant-se en el temps. Un bon exemple d’això és la necessitat, sobrevinguda, de tenir un aparcament amb càrrega per a patinets elèctrics. Aquesta és una aplicació / necessitat que simplement no existia en el moment de crear el manual. Així doncs, gràcies a la feina feta en el manual i partint de les indicacions que allà es troben, es genera sense la més mínima dificultat mentre que es manté la coherència gràfica.
Per a què serveix un manual d’identitat corporativa?
Un manual d’identitat corporativa és un document de caràcter normatiu que presenta, descriu i explica els signes de la identitat visual corporativa de l’empresa, i també el desenvolupament i l’aplicació d’aquests signes en els principals suports per mitjà dels quals es manifesta. L’ús correcte dels signes bàsics d’identitat en les seves múltiples aplicacions és fonamental per mantenir la integritat de la identitat corporativa. La seva creació sol implicar una tasca molt minuciosa per tal que totes les seves manifestacions adoptin una forma unitària i coherent. S’aconsegueixen sinèrgies que potencien el valor i el sentit de la marca. Per aquesta raó, han de consultar i utilitzar el manual tothom que tingui la responsabilitat d’aplicar qualsevol element d’identitat de l’empresa.
Què podem trobar en un manual d’identitat corporativa?
En un manual d’identitat corporativa és habitual definir-hi i trobar-hi originals per a reproducció del(s) logotip(s) i de les aplicacions que apareixen en el propi manual. Això inclou el propi logotip i les seves versions, elements de papereria bàsica, papereria operativa, packaging i identificació corporativa. A banda, el manual pot contemplar elements de comunicació tals com elements publicitaris, material informatiu, publicacions, senyalètica i canals digitals (web, blog, xarxes, intranet, presentacions…).